Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kompetence zaměstnanců na pracovní pozici účetní
ŠEBÍSTKOVÁ, Michaela
Cílem bakalářské práce je zanalyzovat a zhodnotit činnosti a kompetence účetních a navrhnout různé typy vzdělávání, které by napomohlo tyto schopnosti vylepšit. Dalším cílem je navrhnout optimální pracovní náplň zaměstnanců na pracovní pozici účetní. Analýza kompetencí a činností probíhala prostřednictvím dotazníků, jehož respondenty jsou zaměstnanci na pracovní pozici účetní. Data získaná z dotazníků byla vyhodnocena pomocí Mann-Whitneyůva U testu a Chí-kvadrát testu v prostředí programu STATISTICA. Na základě výsledků byla navržena pracovní náplň tak, aby pokrývala veškeré povinnosti, které účetní v rámci své pozice musí splnit, ale zároveň je ponechán prostor pro specifické požadavky klientů.
Vliv počtu pracovišť na řízení mateřské školy
Steinbachová, Hana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Vliv počtu pracovišť na řízení mateřské školy AUTOR: Hana Steinbachová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr.Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Ředitelka mateřské školy řídí právní subjekt. Tento subjekt může být tvořen různým počtem mateřských škol. Funkce ředitelky školy s sebou přináší velké množství povinností, odpovědnosti a nezbytné znalosti dovedností manažerských. Jejich soupis poukazuje na obtížnou a nelehkou práci ředitele. Ředitelka mateřské školy dle vlastní úvahy a v mezích, které jí určují právní předpisy, stanoví určité způsoby, postupy práce, organizování a rozhodnutí tak, aby mateřská škola naplňovala svou funkci. Bakalářská práce se zabývá rozdíly ve způsobu řízení mateřských škol s různým počtem pracovišť v Plzeňském kraji. Cílem práce je zjistit, analyzovat a vyhodnotit rozdíly ve způsobu řízení mateřských škol s různým počtem pracovišť, časovou náročnost řízení, zachování identity a autonomie mateřských škol. Posoudit, zda je řízení mateřských škol s jedním pracovištěm a škol tvořených více pracovišti ovlivněno a podmíněno dosaženým vzděláním ředitelek mateřských škol. Zaměřit se, jak ředitelky řeší dané problémy v jednotlivých školách, jak organizují a zvládají vedení dalších pracovišť. Blíže specifikovat, jaké spolupracovníky si volí ve své mateřské škole, jak...
Náplň práce třídního učitele v současné základní škole
Kodrlová, Lenka ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vymezením činností třídního učitele na 2. stupni základní školy. Jejím cílem je popsat, jaké činnosti mají tvořit náplň práci třídního učitele na 2. stupni základní školy, jaké činnosti tito učitelé reálně vykonávají, jakým způsobem jsou tyto povinnosti stanoveny a jak jsou učitelé informováni o tom, co se od nich v této funkci očekává. V teoretické části tato práce podává přehled toho, co lze o práci třídního učitele a jeho dílčích činnostech nalézt v odborné literatuře. V praktické části byly metodou analýza dokumentu zkoumány dokumenty Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky a České školní inspekce. Analýza ukázala, že tyto dokumenty neobsahují jasnou definici třídního učitele ani nenabízí seznam činností, které mají tvořit jeho náplň práce. Druhou použitou výzkumnou metodou pak byl strukturovaný rozhovor se čtyřmi vybranými třídními učiteli působícími na 2. stupni základní školy a odpovídajícím stupni víceletého gymnázia. Díky rozhovorům bylo zjištěno, jaké činnosti tvoří náplň práce těchto čtyř konkrétních učitelů a jakým způsobem byli tito učitelé o svých povinnostech informováni. Ukázalo se, že oslovení učitelé vykonávají vesměs podobné činnosti, nejčastěji zmiňovali evidenci absence žáků, komunikaci s rodiči a organizování třídních...
Povinnosti dětí v předškolním věku
MANĚNOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá ujasněním a ukotvením pojmu povinnost ve vztahu k předškolnímu dítěti. Práce je dělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na definování pojmu povinnost a jeho postavení ve vzdělávacím procesu předškolního dítěte. V praktické části jsou představeny názory dětí na domácí povinnosti dětí, které byly získány kvalitativním výzkumem na toto téma s dětmi ve věku od pěti do sedmi let, dále názory rodičů dotazovaných dětí, které jsou získány výzkumem kvantitativním. Výsledky výzkumů byly porovnány s teoretickými poznatky. Cílem práce je zjistit, jestli mají děti předškolního věku již své "povinnosti" a jaký význam jejich existence či absence dětem přináší.
Manažerské kompetence učitele - kontrolování
Kunická, Václava ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá jednou z manažerských kompetencí učitelů- kontrolováním. Podstatou kontroly je kritické hodnocení reality s ohledem na plánované cíle. Práce vychází jednak z teoretických poznatků získaných studiem odborné literatury, jednak z některých zkušeností získaných vlastní praxí, dále z poznatků, které jsem získala studiem školského managementu a zejména analýzou informací získaných na základě využití techniky interview, rozhovor týkajících se zjištění, v jakých různých profesních kontextech vykonávají učitelé mateřské a základní školy manažerské činnosti kontrolování a co je obvyklým předmětem jejich kontroly.
Vliv počtu pracovišť na řízení mateřské školy
Steinbachová, Hana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Vliv počtu pracovišť na řízení mateřské školy AUTOR: Hana Steinbachová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr.Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Ředitelka mateřské školy řídí právní subjekt. Tento subjekt může být tvořen různým počtem mateřských škol. Funkce ředitelky školy s sebou přináší velké množství povinností, odpovědnosti a nezbytné znalosti dovedností manažerských. Jejich soupis poukazuje na obtížnou a nelehkou práci ředitele. Ředitelka mateřské školy dle vlastní úvahy a v mezích, které jí určují právní předpisy, stanoví určité způsoby, postupy práce, organizování a rozhodnutí tak, aby mateřská škola naplňovala svou funkci. Bakalářská práce se zabývá rozdíly ve způsobu řízení mateřských škol s různým počtem pracovišť v Plzeňském kraji. Cílem práce je zjistit, analyzovat a vyhodnotit rozdíly ve způsobu řízení mateřských škol s různým počtem pracovišť, časovou náročnost řízení, zachování identity a autonomie mateřských škol. Posoudit, zda je řízení mateřských škol s jedním pracovištěm a škol tvořených více pracovišti ovlivněno a podmíněno dosaženým vzděláním ředitelek mateřských škol. Zaměřit se, jak ředitelky řeší dané problémy v jednotlivých školách, jak organizují a zvládají vedení dalších pracovišť. Blíže specifikovat, jaké spolupracovníky si volí ve své mateřské škole, jak...
Role insolvenčního správce v konkurzu a v oddlužení
ŠINDELÁŘOVÁ, Jaroslava
Tématem diplomové práce je Role insolvenčního správce v konkurzu a oddlužení. Práce vymezuje roli insolvenčního správce v celém průběhu insolvenčního řízení od jeho ustanovení do funkce až po skončení řízení. V první části práce krátce nastiňuji historický vývoj právní úpravy insolvenčního řízení a dále se zaměřuji na jeho charakteristiku. V další části práce se již věnuji osobě insolvenčního správce a jeho ustanovení do funkce společně s podmínkami, jak toto oprávnění získat. V praktické části práce se následně věnuji porovnání právní úpravy insolvenčního řízení před novelou insolvenčního zákona ze dne 1. 1. 2014 s aktuálním stavem řízení a zaměřuji se na analýzu územního působení jednotlivých insolvenčních správců. Veškeré tyto získané informace pak využívám v praxi, a to díky společnosti Alva s.r.o., která mi poskytla potřebné podklady k získání odpovědí na otázky, zda je práce jednotlivých správců vykonávána stejně nebo se od sebe liší a zda je jejich funkce správce plněna tak, jak je po nich požadováno. V závěru práce pak shrnuji veškeré zjištěné skutečnosti.
Vedení lidí přes zodpovědnosti
Vokřínek, Martin ; Sedláček, Jiří (vedoucí práce) ; Mareš, Jakub (oponent)
Cílem bakalářské práce je definovat styl Vedení lidí přes zodpovědnosti, představit jeho výhody, nevýhody a představit doporučení vedoucí k minimalizaci či odstranění jeho nevýhod. Představené teoretické principy jsou pak předvedeny na firmě HUB, s.r.o. V první kapitole jsou představeny teorie vedení lidí, dále jsou v ní vyjmenovány základní styly vedení podle různých autorů a je zde také definován styl Vedení lidí přes zodpovědnosti v kontextu představených stylů jiných autorů. V druhé kapitole je pak vysvětlen pojem Svoboda v práci, jeho hlavní rysy a návaznost na definovaný styl. Třetí stěžejní část práce se zabývá představením zkoumaného podniku, předvedením stylu Vedení lidí přes zodpovědnosti na praktických příkladech firmy, poté představeny výhody a nevýhody tohoto stylu, které jsou rovněž opatřeny příklady z praxe. V závěrečné části jsou pak navržena doporučení, jak omezit nevýhody. Základními daty pro zkoumání teoretického modelu na praktickém příkladu pak jsou osobní zkušenost, strukturované rozhovory se zaměstnanci, vnitropodnikové analýzy a členské dotazníky.
Postoje a povinnosti rodičů ve vztahu k povinnému očkování
FANFULOVÁ, Iveta
Bakalářská práce je zaměřena na postoje rodičů ve vztahu k povinnému očkování. Cílem je zjistit jaké postoje zaujímají dotazovaní rodiče v Českých Budějovicích vůči povinnému očkování. Práce je rozdělena do dvou samostatných částí. K vypracování teoretické části byla použita obsahová analýza relevantních dokumentů a jsou v ní vysvětlené a definované pojmy, které souvisí s výše uvedeným tématem. Na teoretickou část navazuje vlastní výzkum, který byl uskutečněn prostřednictvím metody dotazování, technikou polostrukturovaného rozhovoru. Současně byla použita i metoda pozorování, konkrétně technika strukturovaného pozorování, kdy předem byly stanovené jevy, které budou sledovány. Výzkumu se zúčastnilo 10 rodičů žijících v Českých Budějovicích. Byla stanovena hlavní výzkumná otázka a pro její zodpovězení byly stanoveny čtyři dílčí otázky, které byly zaměřeny na zkušenosti rodičů s povinným očkováním, hodnocení současného systému očkování, chování rodičů v případě přechodu očkování na dobrovolnou bázi a případné výhrady vůči povinnému očkování. Výsledky výzkumu ukazují, že většina vybraných rodičů hodnotí povinné očkování kladně a jsou pro to, aby byla zachována jeho povinnost, zároveň odpověděli, že i v případě dobrovolnosti tohoto očkování by své děti nechali očkovat. Bakalářská práce a její výsledky výzkumu mohou posloužit jako zdroj informací pro rodiče, kteří se o problematiku povinného očkování zajímají.
Motivace studentů učitelství odborných předmětů ke studiu
PODHORSKÁ, Andrea
Teoretická část je zaměřena na popis učitele, volbu učitelské profese, studium učitelství, roli učitele v pedagogické profesi, kompetence učitele. Nadále je zde popsán profil absolventa kombinovaného studia Učitelství odborných předmětů na Jihočeské univerzitě, Pedagogické fakulty. Pro praktickou část byly stanoveny výzkumné otázky, týkající se motivace studentů a jejich postojů k tomuto studiu. Výzkumné otázky jsou potvrzeny nebo vyvráceny výzkumnou sondou v podobě dotazníkového šetření. Toto dotazníkové šetření obsahuje 20 otázek, na které respondenti odpovídali písemnou formou. Zvolení respondenti byli studenti 1. a 3. ročníku kombinované formy studia Učitelství odborných předmětů na Jihočeské univerzity, Pedagogické fakulty, Katedry pedagogiky a psychologie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.